Saturday, April 10, 2010

Things Happen For A Reason




Dalam sebulan ni, begitu banyak peristiwa menyedihkan yg bertali-arus datang kepadaku sebagai satu peringatan dari- Nya. Jika mahu dinyatakan semua, mungkin hanya akan mengundang air mata ni tumpah kembali, meski ak cube sedaya-upaya menahannya.

Di permulaan tahun baru ni terlalu banyak aku mengalirkan air mata. Banyak sekali. Aku pun kurang pasti mengapa aku tiba jadi agak cengeng akhir2 ni. Ntah. Lemah betul diri ini saat berdepan musibah2 sebegitu. Namun ia sedikit sebanyak mematangkan diriku jua tanpa kusedari. Terima kasih Tuhan!

Mungkin betul orang cakap, "Absence makes heart grows fonder.." Kita hanya akan merindui kehadiran seseorang saat kehilangannya. Aku dah khilangan beberapa orang yang ak sayang akhir2 ni, n aku btol2 rindu mereka. Sedangkan sebelum ni masa diorang sume ade, aku x kisah pun tentang kehadiran diorang. Tapi bila ni yang terjadi, aku jadi tiba2 sangat berasa kehilangan.

Inilah hakikat kehidupan; setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan yang menanti di penghujungnya. Dan kita manusia hanya tahu menghargai sesuatu apabila kehilangannya.

Semoga diriku dan dirimu tabah menghadapi segala dugaan yang mendatang.



"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah- daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan)."


- Surah Al-Imran ayat 200



2 comments:

seorang sahabat said...
This comment has been removed by a blog administrator.
everything you define me said...

thx but don't call me that